Gebruik van de Scipio App – Gebruikers

Hoe installeer ik de Scipio App op mijn smartphone?

De Scipio App kunt u vinden in de Play Store (Android) of App Store (iPhone/iPad) op uw smartphone of tablet. Vanuit deze Store heeft u vervolgens de mogelijkheid de Scipio App te downloaden en te installeren. Heeft u een uitnodigingsmail ontvangen? Dan kunt u deze informatie ook in het ontvangen e-mailbericht terugvinden.

Een uitgebreide instructie met meer informatie over het downloaden en installeren van de Scipio App kunt u vinden in onze handleiding:
Aan de slag met de Scipio App.

Ik krijg de melding: ‘Geen toegang, neem contact op met de App Beheerder’

Het door u gebruikte e-mailadres is niet bekend bij uw gemeente, controleer het e-mailadres, neem contact op met uw kerkelijk bureau ter verificatie en probeer opnieuw.

Hoe werkt dat met gebruikers binnen de App?

Een account is uniek, per account wordt er gewerkt met één (1) e-mailadres. Wilt u samen met uw man, vrouw of kind(eren) gebruik maken van hetzelfde e-mailadres? Dat kan!
Maak dan één keer een nieuw account aan. Kies voor alle volgende gebruikers van de app, voor de optie “Ik heb deze app al eerder gebruikt” om in te loggen.

Zijn er binnen jouw gezin, meerdere personen met hetzelfde e-mailadres? Dan kun je binnen de app wisselen van persoon, namens wie je de app wil gebruiken.
Als je de app start en er zijn meerdere personen met hetzelfde e-mailadres bekend, staat kort onderaan het scherm, de persoon namens wie je de app gebruikt. Wil je van persoon wisselen, klik je op de “wissel” knop. Dit kan ook via het hoofdmenu, tik bovenaan op je eigen naam/foto. Dan zie je hieronder alle beschikbare personen als wie je de gemeente app kunt gebruiken.

Een onderdeel in de Scipio App doet het niet, wat nu?

Zorg er altijd voor dat u de meest recente versie van de Scipio App gebruikt. Geregeld komt er een update beschikbaar met nieuwe functionaliteit of juist aanpassingen in de mogelijkheden. Deze update kunt u zelf bijwerken via de Play Store (Android) of App Store (iPhone). Blijf het probleem bestaan? Laat het ons weten. Wilt u dan ook het e-mailadres doorgeven welke u gebruikt heeft bij de registratie van de Scipio App?

Kan ik de Scipio App ook gebruiken op een laptop of computer?

De Scipio App is een app die specifiek voor mobiele apparaten is ontwikkeld; dus een smartphone (iPhone of Android toestel) of een tablet (iPad of Android).
Een apart programma (of webinterface) van de Scipio App voor uw laptop of computer is op dit moment niet beschikbaar.

Ik zoek een persoon in de ledenlijst maar de gezinnen staan niet bij elkaar

Dat klopt, de ledenlijst wordt gesorteerd op voornaam of op achternaam om snel te kunnen zoeken. Door te klikken op een lid ziet u vervolgens het gehele gezin in beeld.

Hoe kan ik geven aan een collectedoel?

Gaat u hiervoor in het menu van de Scipio App naar Geven of Collecte.
Heeft u een tegoed opgewaardeerd, dan kunt u vanuit dit tegoed direct geven aan een lopend collectedoel.
Selecteer het collectedoel waar u voor wilt geven, geef het bedrag in en klik op de knop Geven.

Heeft u geen tegoed, dan kunt u uw tegoed opwaarderen door te klikken op de knop Opwaarderen.

Ik ga verhuizen en ik heb nog een saldo voor mijn oude gemeente in de Scipio App, wat nu?

U kunt uw saldo opmaken of dit in onderling overleg bespreken met uw gemeente.

Kan ik mijn wachtwoord ook wijzigen?

Klikt u hiervoor in het menu van de Scipio App op uw gebruikersnaam/profielfoto bovenin het scherm en selecteer vervolgens Mijn Account.
Klik op de knop Wachtwoord wijzigen om het wachtwoord te wijzigen.