Inloggen in de Scipio App voor gemeenteleden

Instructie

Wanneer de Scipio App is geïnstalleerd op uw telefoon, opent u deze en kunt u inloggen om gebruik te kunnen maken van de app.

Voor het inloggen is het goed om te weten dat er onderscheid gemaakt wordt tussen leden die de app voor de eerste keer activeren en leden die de app al eerder hebben gebruikt, bijvoorbeeld op een ander toestel.

Ik ben nieuw hier
Heeft u met uw e-mailadres nog nooit eerder ingelogd in de Scipio App, klik dan op de groene knop ‘Ik ben nieuw hier’.

Geef in het scherm dat wordt geopend het e-mailadres in waarmee u bekend bent bij uw gemeente en kies een nieuw wachtwoord waarmee u zich wilt aanmelden in de app.

Als er een e-mailadres en wachtwoord ingegeven zijn, zet u een vinkje bij ‘Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden’ en klikt u op de knop Account aanmaken.

Er wordt een e-mail verzonden naar het door u ingegeven e-mailadres.
Vanuit de e-mail klikt u op de link om uw account te bevestigen.

Heeft u geen e-mailbericht ontvangen? Controleer dan uw spam-box.

Nadat uw account bevestigd is, kunt u met uw gebruikersnaam en het ingegeven wachtwoord inloggen in de Scipio App.

Ik heb deze app al eerder gebruikt
Heeft u zich met het e-mailadres waarmee u bekend bent bij uw gemeente al eens eerder aangemeld in de Scipio App, dan klikt u op de link “Ik heb deze app al eerder gebruikt”. Dit geldt bijvoorbeeld wanneer u zich heeft uitgelogd uit de app, of wanneer u de app op een nieuw toestel wilt gebruiken.

Geef in het scherm dat wordt geopend het e-mailadres in waarmee u bekend bent bij uw gemeente en geef uw wachtwoord in.

Klik op de knop Inloggen om de app van uw gemeente te openen.

Veelgestelde vragen

Welke optie gekozen moet worden is afhankelijk van of u de Scipio App al eerder geactiveerd heeft met het e-mailadres waarmee u wilt inloggen.
Onderstaand ter illustratie een aantal voorbeelden van situaties:

Ik heb me op geen enkel toestel eerder aangemeld in de Scipio App
Kies voor de optie “Ik ben nieuw hier”.

Ik heb eerder gebruik gemaakt van de Scipio App op hetzelfde toestel
Kies voor de optie “Ik heb deze app eerder gebruikt”.

Ik heb eerder gebruik gemaakt van de Scipio App op een ander toestel
Kies voor de optie “Ik heb deze app eerder gebruikt”.

Ik heb een nieuw e-mailadres
Wilt u zich met dit nieuwe e-mailadres aanmelden, neem dan eerst contact op met het kerkelijk bureau om uw nieuwe e-mailadres bij uw gemeente kenbaar te maken. Wanneer dit is doorgevoerd, kunt u zich de volgende dag met het nieuwe e-mailadres aanmelden in de Scipio App.
Kies voor de optie “Ik ben nieuw hier”.

Ik wil me aanmelden met hetzelfde e-mailadres als mijn partner
Kies voor de optie “Ik heb deze app eerder gebruikt”.

Als u eerder gebruik heeft gemaakt van de Scipio App, maar u niet meer kunt inloggen omdat u uw wachtwoord bent vergeten, dan kunt u uw wachtwoord als volgt opnieuw instellen:

  • Kies in het startscherm voor de optie “Ik heb deze app al eerder gebruikt”
  • Klik op de link “Wachtwoord vergeten”

Er wordt nu automatisch een mail verzonden naar het e-mailadres waarmee u bekend bent bij uw gemeente.

Klik in de ontvangen e-mail op de knop “Wachtwoord instellen”.

Er wordt een pagina geopend waar u een nieuw wachtwoord kunt ingeven.
Geef een wachtwoord in en klik op de knop “Wachtwoord instellen”.

Open de Scipio App op uw telefoon of tablet om in te loggen met het nieuwe wachtwoord.

Omdat het opnieuw instellen van een wachtwoord een privacy gevoelige handeling is, kunnen wij u hier op afstand, of telefonisch, niet bij ondersteunen.

Lukt het niet om een wachtwoord opnieuw in te stellen, dan kunt u hiervoor het beste hulp vragen bij een naaste of een contactpersoon bij uw gemeente.

Om toegang te krijgen tot de app van uw gemeente, moet het e-mailadres wat u heeft ingegeven geregistreerd zijn bij uw gemeente.

Is uw e-mailadres niet bekend bij uw gemeente, of weet u niet met welk e-mailadres u geregistreerd bent, neem dan contact op met het kerkelijk bureau of een contactpersoon van uw gemeente. Zij kunnen u hier verder over informeren.

Wanneer u niet kunt inloggen in de Scipio App, kan dit een aantal verschillende oorzaken hebben.
Controleer de onderstaande stappen om tot een oplossing te komen:

  1. Controleer of u vanuit het startscherm de juiste optie heeft gekozen
    • Heeft u zich met het opgegeven e-mailadres eerder aangemeld in de app, kies dan voor de optie “Ik heb deze app al eerder gebruikt”.
    • Heeft u met het opgegeven e-mailadres nog nooit eerder gebruik gemaakt van de app, kies dan voor de optie “Ik ben nieuw hier”.
  2. Controleer uw gebruikersnaam
    • Dit is het e-mailadres waarmee u bekend bent bij uw gemeente.
    • Weet u niet met welk e-mailadres u bij uw gemeente geregistreerd bent, neem dan contact op met het kerkelijk bureau van uw gemeente.
    • Maakt u als gastlid gebruik van de Scipio App, controleer dan of u het juiste e-mailadres heeft ingegeven.
  3. Controleer uw wachtwoord
    •  Bij het aanmelden maakt u zelf een wachtwoord aan. Controleer u het wachtwoord juist is ingegeven. Uw wachtwoord is bij uw gemeente, of bij Hagru niet bekend.
    • Bent u uw wachtwoord vergeten? Klik dan in het inlogscherm in de app op de link “Wachtwoord vergeten”, om een nieuw wachtwoord in te stellen.

U kunt de Scipio App op de reguliere wijze downloaden en installeren op uw nieuwe telefoon.
Wanneer u de Scipio App opent, wordt het welkomstscherm getoond.

Omdat de App eerder al is geactiveerd, kiest u voor de optie ‘Ik heb deze app al eerder gebruikt’.
U kunt inloggen met het e-mailadres en het wachtwoord waarmee u de Scipio App heeft geregistreerd.

Bent u uw wachtwoord vergeten, klik dan op de link ‘Wachtwoord vergeten?’.

U heeft zich geregistreerd met een e-mailadres wat niet bekend is bij uw gemeente.

Controleer het e-mailadres of neem contact op met uw kerkelijk bureau ter verificatie en probeer opnieuw.

Weet u niet bij wie u zich moet melden? Vraag dit na bij één van uw diakenen, oudsten of andere verantwoordelijke binnen uw gemeente.

Bent u niet geregistreerd bij een gemeente en wilt u zich aanmelden als gastlid, zoek dan uw gemeente op via het zoekscherm in de app.

Een account is uniek, per account wordt er gewerkt met één (1) e-mailadres.
Wilt u samen met uw man, vrouw of kind(eren) gebruik maken van hetzelfde e-mailadres? Dat kan!
Maak dan in de app één keer een nieuw account aan en kies voor alle volgende gebruikers van de app voor de optie “Ik heb deze app al eerder gebruikt” om in te loggen met hetzelfde e-mailadres.

Zijn er binnen uw gezin meerdere personen met hetzelfde e-mailadres?
Dan kunt u binnen de app wisselen van persoon, namens wie u de app wil gebruiken.
Als de app gestart wordt en er zijn meerdere personen met hetzelfde e-mailadres bekend, staat kort onderaan het scherm de persoon namens wie u de app gebruikt. Wilt u van persoon wisselen, klik dan op de “wissel” knop.

Het wisselen van persoon kan ook via het hoofdmenu.
Klik hiervoor bovenaan het menu op uw eigen naam/profielfoto.

Vanuit de Scipio App kunt u uw wachtwoord wijzigen door te gaan naar het menu en te klikken op uw gebruikersnaam/profielfoto bovenin het scherm.
Klik op Mijn account en vervolgens op Wachtwoord wijzigen.

Als U kunt in de Scipio App als volgt uitloggen:

  • Open het hoofdmenu
  • Klik op uw eigen naam/profielfoto
  • Klik op Mijn Account
  • Klik onderaan op de knop Uitloggen